Internet je prostředí pro realizaci životních snů. Nevěříte? Proč ne, vždyť je to jen médium, prostředí pro seskupení obrovského výpočetního výkonu a vzájemné propojení, jde jen o to, jak jej lidé uchopí, a jakým směrem využijí. Můžete tu prezentovat své umělecké výtvory, můžete prodávat výrobky nejrůznějšího sortimentu, poskytovat služby pro zlepšení kvality našeho života a koneckonců pouze informovat veřejnost o různých akcích či událostech, případně dávat prostor k veřejné či omezené diskusi.
Bez ohledu na to, jakému tématu se hodláte věnovat, měli byste Internet pojmout jako možnost být viditelným po celém světě i tam, kde o vaší existenci nemá nikdo ani tušení. Klíčem k úspěchu je tzv. SEO, je to souhrn jistých doporučení úprav webových stránek, aby je bylo možno zařadit do popředí vyhledávačů. Vyhledávač je fenomén, který ve světě Internetu figuruje od prvopočátku, ovšem na počátku 90. let neměl zdaleka takový význam a možnosti, jaké jsou dnes. Tehdy také neexistovalo tolik portálů, a tehdy také vyhledávače neměly tolik práce.
Chcete-li kupříkladu prodávat keramické nádobí, abyste uspěli, je třeba využít služeb optimalizátora SEO a digitální agentury, s nimiž budete snáze konkurovat ostatním. Důležité je být v předních pozicích ve vyhledávačích, a pro lepší pochopení si vezměme za příklad třeba prodej oděvů. Představte si, že byste si rádi pořídili strečové, tříčtvrteční sportovní tepláky na léto. Zadáte do vyhledávače klíčová slova, jako tepláky, letní tepláky, bavlna, elastan, dámské tepláky, tříčtvrteční tepláky prodej a cena atp. Pokud máte dobře zpracované SEO, vyhledávač vás posune do popředí a můžete se umístit třeba na prvním či druhém místě. Zákazníci pak většinou prohlíží weby na prvních pozicích, a pokud je jejich nabídka osloví, pak tu také nakoupí. Nebývá příliš zvykem dlouho a pracně někde prohledávat a porovnávat třicet nebo padesát různých zdrojů mezi sebou.